Gebruik social media stimuleert terugsturen on line aankopen

Een deel van de consumenten koopt alleen kleding om er foto’s van te maken, die ze op social media kunnen plaatsen. De items worden vervolgens geretourneerd, zo blijkt uit onderzoek van Opinium onder ruim tweeduizend Briste consumenten in opdracht van creditcardverstrekker Barclaycard.

Negen procent van de ondervraagden geeft aan weleens kleding online te hebben gekocht met als enige reden om een foto op bijvoorbeeld Instagram te plaatsen. Consumenten tussen de 35 en 44 jaar koopt relatief het vaakst kleding voor dit ‘hashtagmoment’. Zeventien procent van deze groep zegt kleding weleens na een post op social media geretourneerd te hebben.

Verder blijkt dat mannen vaker iets terugsturen na er een foto van te hebben gemaakt dan vrouwen (twaalf om zeven procent). Verder geeft vijftien procent van de mannen aan weleens kleding te dragen met de prijskaartjes er nog aan, voor het geval ze het terug willen sturen. Bij de vrouwen ligt dat percentage op elf procent.

Reacties kunnen niet achtergelaten worden op dit moment.