Takeaway produceert betere cijfers in 2018 maar slechter in 2019

Takeaway.com heeft in het eerste halfjaar van 2019 een nettoverlies van 37,4 miljoen euro geleden. Dat is veel meer dan een jaar eerder in diezelfde periode, toen het bedrijf iets minder dan vijftien miljoen in het rood stond.

Bij de maaltijdbezorgservice zijn in het eerste halfjaar 71 miljoen bestellingen geplaatst, goed voor een omzet van 185 miljoen euro. Dat is een groei van zeventig procent in het aantal bestellingen en 68 procent in omzet.

In Nederland heeft Thuisbezorgd.nl (onderdeel van Takeaway.com) achttien procent meer bestellingen gehad dan het eerste halfjaar van 2018. Het resultaat voor belastingen en andere kosten (ebitda) kwam in ons land uit op 29 miljoen euro, terwijl de eerste helft van 2018 goed was voor een ebitda van 25 miljoen euro. Voor het totale bedrijf (dus Takeaway + Thuisbezorgd) bedroeg het ebitda ruim 1,8 miljoen positief, tegenover 6,1 miljoen negatief in de eerste helft van 2018.

In Duitsland nam de omzetstijging van Takeaway toe met 111 procent en een stijging van 85 procent in het aantal bestellingen. Dat is mede mogelijk gemaakt door het samenvoegen met het Duitse Delivery Hero eerder dit jaar.

Voor de aankomende periode stelt ceo Jitse Groen het belang van duurzame groei boven het maken van winst, aangezien ‘de penetratie van online eten bestellen nog laag is in de markten waar Takeaway.com leidend is’.

Reacties zijn gesloten.