Nog steeds verlies voor sterk groeiend Picnic

Onlinesupermarkt Picnic zag de omzet vorig jaar meer dan verdubbelen: van 44,4 miljoen naar 117 miljoen euro. Het verlies nam af van 41,4 naar 36,6 miljoen euro. Dat blijkt uit het jaarverslag dat bij de Kamer van Koophandel is gedeponeerd.

Picnic begon in 2015 in Amersfoort en bezorgt inmiddels in ruim honderd plaatsen in Nederland en Duitsland. Vorig jaar was Duitsland goed voor een omzet van 3,6 miljoen euro. Inmiddels zijn daar onder meer Mönchengladbach, Krefeld en Viersen bij gekomen.

Groei gaat voorlopig boven winst, zei topman Michiel Muller eerder. Vorig jaar werd ruim veertien miljoen euro uitgetrokken voor nieuwe elektrische bezorgwagentjes. Het aantal voltijds-medewerkers groeide van 155 naar 351.

Vorige maand haalde Picnic in een financieringsronde 250 miljoen euro op voor de ontwikkeling van een volledig gerobotiseerd distributiecentrum in Utrecht. Het geld is afkomstig van ABN Amro en de vier familiefondsen. Het distributiecentrum moet boodschappen leveren aan 150 duizend gezinnen per week. Naar verwachting zal het dc binnen twee jaar gerealiseerd zijn.

Reccnt verklaarde de topman van Ahold Delhaize nog in een Duits blad dat supers met e-commerce nooit geld kunnen verdienen.

Reacties zijn gesloten.